به گزارش روابط عمومی کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، جواد قناعتی،‌ رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس امروز، 18 بهمن‌ماه در جشن انقلاب جهادگران دانشگاهی این استان با اشاره به ایام فاطمیه، حدیثی از امام صادق(ع) را یادآور شد و گفت: آن امام همام فرمودند هرکس ما اهل بیت(ع) را دوست داشته باشد، می‌تواند مادر ما را مادر خطاب کند و چه افتخاری برای شیعه بالاتر از این که بتواند حضرت زهرا(س) را مادر خطاب کند.

 

اشاره به شرایط اول انقلاب

وی همچنین به فرا رسیدن ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و فرازهایی از شرایط آن دوران را برشمرد و افزود: زمانی که تازه انقلاب ما متولد شده بود، تمام ساختارهای نظامی، امنیتی و اداری کشورمان به هم ریخته بود اما از اوایل فروردین‌ماه 58 درگیری‌های پراکنده مرزی دشمن بعثی بر علیه این انقلاب نیز آغاز شد.

قناعتی ادامه داد: در آن زمان اوضاع ارتش به دلیل فرار و یا محاکمه فرماندهان آن نابسامان بود و سپاه نیز تازه تشکیل شده بود که متشکل از تعدادی جوان انقلابی و کم تجربه بود و به طور کلی توان و دانش نظامی ما در آن دوران بسیار پایین بود و اصلاً قابل قیاس با وضعیت کنونی ما نبود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس اظهار کرد: در این شرایط عده‌ای از جوانان نظیر شهید صیاد شیرازی، شهید شیرودی و شهید کشوری ارتش انقلابی را سازماندهی و ساماندهی کردند.

وی همچنین با بیان اینکه در آن دوران نفوذ منافقین (سازمان مجاهدین خلق) در کشورمان زیاد بود، گفت: وضعیت به گونه‌ای بود که این گروه تروریستی به پیر و جوان، مرد و زن و بزرگ و کوچک رحم نمی‌کردند و جنایت‌های بسیاری را مرتکب ‌شدند.

قناعتی اظهار کرد: اگر اسناد شهدای ترور را مشاهده کنیم، خواهیم دید به عمق فاجعه جنایات منافقین پی خواهیم برد در همه صنوف چهره‌ها و غیره در میان این شهدای عزیز وجود دارند.

 

جنایات منافقین دست کمی از جنایات داعش ندارد

وی ضمن برشمردن جنایت‌های مختلف و متعدد منافقین تأکید کرد که منافقین دست کمی از داعش‌های زمانه ما ندارند و حتی بدتر از اینان بودند و در حقیقت داعش جنایات خود را از منافقین الگو گرفته است.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس همچنین گفت: این انقلاب به راحتی به دستمان نرسیده است که برخی‌ها فکر می‌کنند تا یک تلاطمی ایجاد شود، ملت ایران فراموش می‌کند که برای این نظام و انقلاب چقدر شهید داده است.

 

مردم وجود مشکلات و گرفتاری‌ها را به پای نظام و انقلاب نمی‌گذارند

وی اظهار کرد: کسی که اختلاس کرده و در حق مردم ظلم می‌کند با آن منافقی که خارج از کشور است، یکی است و هر دو خیانت می‌کنند و ملت ما نیز حساب این‌ها را از انقلاب جدا می‌کنند و اگر هم گلایه‌ای نسبت به برخی از عملکردها وجود دارد به پای نظام و انقلاب نوشته نمی‌شود.

 

ملت ایران هیچگاه دست از انقلابی‌گری خود برنداشتند

قناعتی با یادآوری غائله‌های متعدد ابتدای انقلاب اسلامی که از سوی دشمنان در کشور به راه افتاده بود، گفت: ما در آن دوران حتی جنگ مسلحانه در خیابان‌ها داشتیم و تمام این بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم؛ در شرایطی بودیم که بسیاری از شخصیت‌های طراز اول انقلاب را ما را ترور کردند اما آیا ملت ایران دست از انقلاب برداشتند و آیا روحیه انقلابی‌گری خود را از دست دادند؟  

 

بصیرت ملت ایران، همیشگی است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس با بیان اینکه شرایط امروز به مراتب امیدوارکننده‌تر از اول انقلاب است، گفت: ملت ایران همواره ملتی بصیر هستند و حساب‌ها را با یکدیگر قاطی نمی‌کنند و حساب انقلاب را از تمام مشکلات جدا می‌دانند.

وی در ادامه به شرایط بعد از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی، دچار تهاجمی‌ عظیم به نام تهاجم فرهنگی شدیم؛ اما زمانی که مقام معظم رهبری در آن زمان بارها درباره تهاجم فرهنگی، ناتو فرهنگی، شبیخون فرهنگی و غیره هشدار می‌دادند برخی‌ها می‌گفتند توهم توطئه است اما بعد از گذشت سال‌ها که کشورهای اطراف ما هم به این قضیه اعتراف کردند که تهاجم فرهنگی است، تازه برخی‌ها این مسئله را قبول کردند و این مسئله مظلومیت مقام معظم رهبری را می‌رساند.

 

اشاره به راهبرد دشمنان در تهاجم فرهنگی

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، استراتژیک و راهبرد آمریکا و جبهه استکبار در تهاجم فرهنگی را برشمرد و افزود: این تهاجم به صورت پله‌ای و در طول مدت زمان طولانی است ضمن اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان در بحث رفتارهای اجتماعی ما نیز به همین منوال وجود داشته و دارد.  

 

هدف نهایی دشمنان، ایران اسلامی است

وی اظهار کرد: کسانی که قبل از پیروزی انقلاب به پا خاستند و شهید شدند، کار بسیار بزرگی کردند اما دشمنان ما جنگی بر علیه ما شروع کردند که هدف نهایی، ایران اسلامی است و چون ایران قوی‌تر از همیشه شده است، نمی‌توانند مستقیم به سمت ایران بیایند و از سویی باید امنیت اسرائیل را تأمین کنند و برای این کار نیز نیاز دارند که حزب‌الله را از بین ببرند و باز برای این کار هم باید ارتباط میان ایران و حزب‌الله را از میان بردارند تا بتوانند بعد از حزب‌الله به سراغ ایران بیایند.

قناعتی ادامه داد: کانال ارتباطی میان حزب‌الله و ایران، سوریه است لذا جنگ را در سوریه‌ای شروع کردند که کشوری شیعی نیست و هم‌زبان خودشان بود و اصلاً حزب بعث متعلق به سوریه است بنابراین چون بشار اسد به سیاست‌های آنان در منطقه تن نداد، این جنگ را 6 سال پیش در این کشور آغاز کردند.

 

جنگ در جبهه مقاومت، یک جنگ نیابتی است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس با اشاره به برخی‌ از شبهه‌هایی که درباره جبهه مقاومت مطرح می‌شد، گفت: برخی‌ها متوجه این موضوع نشدند که این جنگ (جنگ سوریه) یک جنگ نیابتی است و هدف نهایی ایران ماست بنابراین می‌گفتند چرا ما باید در سوریه بجنگیم.

وی در ادامه حمایت‌های سوریه را از ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس یادآور شد و گفت: سوریه تنها کشوری بود که در آن دوران از ایران حمایت کرده و موشک در اختیار ما گذاشت آن هم در آن شرایطی که ما حتی برای سیم‌خاردار و گونی هم در تحریم بودیم؛ آن زمان 36 کشور فقط نیروی نظامی به صدام کمک کردند به طوری که ما در اردوگاه‌های جنگی خود از 36 کشور اسیر نظامی داشتیم.

قناعتی به مثالی برای بحث جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: زمانی که منزلی در همسایگی ما آتش می‌گیرد،‌ ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از کنار آن رد شویم چرا که اگر این آتش مهار نشود، حتماً‌ دامن منازل اطراف آن را هم خواهد گرفت و اگر کمک نکردیم نباید توقع کمک هم داشته باشیم البته در این مثال نهایتاً تمام زندگی ما می‌سوزد اما شرافت و ناموس و کیان و استقلال مملکت ما که از بین نمی‌رود.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با یادآوری جنایات داعش گفت: کسانی در جنگ جبهه مقاومت مقابل ما بودند که ددمنشانه‌ترین روش‌ها را داشتند.

 

نقش بی‌بدیل مدافعان حرم در تأمین امنیت کشور

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت: در فروردین‌ماه امسال طی عملیاتی که انجام شد، روند جبهه مقاومت به برکت خون شهدای مدافع حرم کاملاً تغییر کرد و امروز حضور مدافعان حرم برای حفظ امنیت کشورمان بسیار ارزشمند است.

 

رزمندگان ایرانی جبهه مقاومت به پاک‌دستی و چشم‌پاکی معروفند

قناعتی با یادآوری اینکه در جبهه مقاومت رزمندگان ایرانی به دو خصلت پاک‌دستی و چشم پاکی معروفند، گفت: امروز به برکت همه جانفشانی‌های شهدای انقلاب،‌ دفاع مقدس و مدافعان حرم با وجود تمام مشقت‌ها و گرفتاری‌ها، آینده بسیار خوبی در پیش‌روی جمهوری اسلامی داریم و به فضل خدا کمتر از 25 سال آینده، اسرائیلی‌ها از منطقه پاک خواهند شد و ایرانی آزاد اسلامی خواهیم داشت.